ЗАВАНТАЖЕННЯ

Шукати

Дослідження ЛПСА

РЕЙТИНГ УКРАЇНСЬКИХ ПОЛІТИКІВ У ФЕЙСБУК: КОНТЕНТ-АНАЛІЗ ТА ВИСНОВКИ ЕКСПЕРТА

Поширити

Пропонуємо до вашої уваги контент-аналіз найбільш популярних в соціальній мережі Фейсбук українських політиків від експерта Лабораторії політичних стратегій та аналізу. Дослідження здійснювалося в період з 06 по 12 квітня 2016 року. Досліджено 25 аккаунтів з найбільшою кількістю підписників станом на 13.04.2016 р.

Дослідження щотижневе.

  1. ТОП 20 АККАУНТІВ УКРАЇНСЬКИХ ПОЛІТИКІВ В ФЕЙСБУК

Станом на 13.04.2016 р. рейтинг за кількістю підписників сторінок українських політиків виглядає наступним чином:

топ 20

З діаграми помітно, що кількість підписників губернатора Одеської області Міхаела Саакашвілі майже в два рази більша, ніж в діючого Президента України. При цьому, якщо загальна кількість українських користувачів Фейсбук становить близько 5 200 000 користувачів, то в лідера, Міхаела Саакашвілі кількість підписників становить 16 % від загальної кількості українських користувачів, а у Президента Порошенка, відповідно, 9%.

Активність політиків також відрізняється. Якщо, наприклад, Олег Ляшко опублікував за період, що досліджується, 33 дописи (майже 5 в день), то, наприклад, останній допис Дмитра Яроша датується 21 березня.

Типологія дописів також різна. Найбільшу кількість відео опублікували Міхаел Саакашвілі та Олег Ляшко. Проте більшість політиків цього не роблять.

Також помітна різна наповненість та довжина дописів. Найбільш «багатослівними» є Семен Семенченко та Арсеній Яценюк, найменше тексту – у Леоніда Черновецького.

Контент, яким наповнюють політики та їх прес-служби сторінки у Фейсбук, безпосередньо впливає на залученість користувачів до цих сторінок (залученість – це будь-яка реакція користувача, здійснена на відповідній сторінці – вподобання, поширення, коментування).  Оскільки кількість підписників сторінки не є головним показником ефективності роботи в Фейсбук (користувач може отримувати дописи в стрічці новин, проте або не помічати, або – не читати їх), тому саме залученість є головним критерієм визначення ефективності кампанії політика в Фейсбук.

  1. РЕЙТИНГИ ЗАЛУЧЕНОСТІ ДО СТОРІНОК УКРАЇНСЬКИХ ПОЛІТИКІВ В ФЕЙСБУК

Досліджувалися сторінки українських політиків з найбільшою кількість підписників за період з 06 по 12 квітня 2016 р.

  • РЕЙТИНГ ВПОДОБАНЬ ДОПИСІВ

Найпростішою дією, яку користувач може зробити на сторінці в Фейсбук – це «лайкнути», поставити відмітку «вподобано».

топ вподобань

Як видно з діаграми, загальним лідером є Міхаел Саакашвілі. Проте друге місце тут належить Леоніду Черновецькому. Зазначимо, що цей показник також напряму залежить від політичної ситуації, популярності політика загалом, а також може бути штучно збільшений за рахунок бот-мереж та адмін-ресурсу. Платні інструменти Фейсбук дозволяють поширити допис серед більшої аудиторії, проте не впливають напряму на кількість уподобань.

За цей період найбільшу ефективність демонструє Антон Геращенко, який зробив всього три дописи за цей період, має найменшу кількість підписників серед лідерів, проте отримав в середньому за кожен свій допис майже дві тисячі вподобань.

  • РЕЙТИНГ ПОШИРЕНЬ ДОПИСІВ

Наступною дією, яку може зробити користувач з дописом – це поширити його, зробити «перепост».

топ поширень

В цьому рейтингу також перше місце впевнено тримає Міхаел Саакашвілі, а друге належить Леоніду Черновецькому.

Тут варто відзначити очевидний провал Бориса Філатова, а також – малу кількість поширень у дописів Антона Геращенка, який згідно попереднього рейтингу, отримав велику кількість вподобань.

  • РЕЙТИНГ КОМЕНТОВАНОСТІ ДОПИСІВ

Найбільш об’єктивним показником зацікавленості користувачів є кількість коментарів у дописів, оскільки штучне нарощування коментарів потребує найбільш складних та затратних механізмів.

топ коментарів

За цим критерієм перше місце знову отримав Міхаел Саакашвілі, а от Леонід Черновецький – лише сьоме.

  1. ВИСНОВОК ЕКСПЕРТА

В період, за який здійснювалося дослідження, в країні відбулося кілька резонансних подій (відставка Яценюка, скандал з офшорами, референдум в Нідерландах), що безпосередньо вплинуло на поведінку та реакцію користувачів. З цього випливають високі позиції в рейтингу Арсенія Яценюка та Петра Порошенка.

  • Міхаел Саакашвілі є однозначним лідером українського сегменту Фейсбук серед політиків. Він має найбільшу кількість підписників та найбільшу залученість користувачів. На його популярність впливає і загальна популярність політика, і грамотна робота прес-служби. Серед правильних кроків – розміщення відео безпосередньо на сторінці, серед помилок – дубляж однакової інформації в кількох постах.

Найбільш популярний допис:

  • Леонід Черновецький здійснює професійну вочевидь платну рекламну кампанію, яку прес-служба підтримує постами на загальну тематику. Проте архітектура дописів не враховує новітні тенденції, не використовується можливість розміщення відео, тому після закінчення платної кампанії сторінка має «просісти» і втратити актуальність.
  • Арсеній Яценюк отримав лідерство «завдяки» своїй відставці та відповідним дописам. Всі інші дії на сторінці були нецікаві користувачам.
  • Петро Порошенко має непогану команду, що працює над його сторінкою. Очевидних помилок немає, як і суттєвих здобутків. Сторінка переважно нецікава, типова для державного діяча. Також помітно використання платних технологій та адмін-ресурсу.
  • Арсен Аваков реально втрачає славу «фейсбук»-міністра. Дописів вкрай мало, і вони – нецікаві. Найбільша популярність – повтор допису від 2014 року.

 

Найбільш цікавою та професійно зробленою є сторінка Олега Ляшка, проте специфіка цього політика не дозволяє йому тримати лідерство. Також помітно, що окрім прес-служби, дописи розміщує і сам політик, і саме ці дописи тягнуть сторінку вниз. З правильних кроків – яскраве висвітлення діяльності, яке створює відчуття масштабності політика, потужна географія діяльності, з помилок – особисті дописи політика та надмірна кількість дописів за день.

 

Leave a Comment